פרסום באינטרנט

מפרסם המעוניין בקמפיין פרסומי ברשת יכול לבחור בין באנרים, תוכניות שותפים, מודעות גוגל ועוד.

פרסום באינטרנט תמונה 1

רשת האינטרנט משמשת גולשים רבים למטרות שונות ומגוונות. חלק מאותם אנשים נכנסים כמה פעמים ביום לרשת על מנת לקרוא חדשות או לבדוק את תחזית מזג האוויר, בעוד שאחרים גולשים יותר ברשתות חברתיות. מה שמשותף כמעט לכל האתרים ברשת הוא שרובם נוצרו למטרות רווח. המודל העיסקי של כל אתר יכול להיות שונה במקצת, ותלוי כמובן באופי העסק והמוצרים שהוא מוכר, אולם רבים מאתרי האינטרנט מרוויחים בין השאר גם מפרסומות ונראה כי פרסום באינטרנט תופס תאוצה מיום ליום על חשבון צורות הפירסום המסורתיות האחרות.

בעלי חברות או עסקים רבים מבינים כי הפרסום באינטרנט עובד, ומשתמשים בו לצד הפרסום הקונוונציונאלי ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונים. מכיוון שהאינטרנט מאפשר חשיפה בפני כמות אדירה של גולשים, פרסום באינטרנט נחשב לדרך יעילה לפרסום, ובמקרים רבים גם זולה בהרבה מדרכים אחרות. עסק המעוניין בפרסום באינטרנט יכול לערוך קמפיין שלם של פרסום ברשת, שיכיל מגוון שיטות פרסום, ולהפיץ את המודעות שלו במקומות שונים ברשת. שיטות הפרסום העיקריות הן:

  • באנרים – הצגת מודעת פרסומת בתשלום לבעלי האתרים שבהם תופיע המודעה. לחיצה על המודעה תוביל אל אתר החברה המפרסמת או אל דף נחיתה ייחודי שנבנה לצורך הפרסום.

  • תוכניות שותפים – שיתוף פעולה בין מפרסמים לבין אתרי אינטרנט, שבהם המפרסמים משלמים לשותפים המציגים את המודעות רק עבור פרסום שהביא לתוצאות (למשל מכירה של מוצר). השותפים מרוויחים מן הפרסום ובכך מגדילים את הרווח שלהם מהאתר.

  • מודעות גוגל – האפשרויות לפרסום בגוגל הן פרסום בעמודי התוצאות (פרסום ממומן לפי מילות מפתח), או פרסום באתרים באינטרנט לפי רלוונטיות למילות מפתח. המפרסמים משלמים לפי כמות לחיצות על המודעה, המתפרסמת רק באתרים הנרשמים ב-Google Adwords.

  • פרסום בפייסבוק – הפרסום בפייבסוק הוא פרסום ממוקד, המוצג בהתאמה אישית לפי נתוני הגולשים הרשומים בפייסבוק.

  • פרסום ביוטיוב – ניתן לפרסם מודעה בצד תוצאות החיפוש ביו טיוב, בתחתית הסרטונים עצמם או לצידם. יו-טיוב מאפשרת למפרסמים ליצור קמפיין פרסומי בתשלום המשלב את כל דרכי הפרסום השונות.

שיפור קמפיין פרסום באינטרנט

אחד היתרונות הבולטים של פרסום באינטרנט לעומת פרסום במדיה אחרת הוא היכולת לעקוב אחרי כל קמפיין ולדעת באופן יחסית מדויק עד כמה הוא אפקטיבי ולכמה מכירות ורווחים הוא הביא. בעוד שבקמפיין ברדיו, בעיתון או בטלוויזיה אין כמעט אינדיקציה האם מכירה כלשהי נעשתה עקב הפרסום או לא, בפרסום באינטרנט ניתן לקבל את נתוני ההקלקה על המודעה ולדעת מהו אחוז הגולשים שהקליקו על המודעה שלנו, כמה יצרו קשר דרך האתר, וכמה מהמקליקים על המודעה רכשו לבסוף מוצר דרך האתר שלנו.

לאחר איסוף הנתונים הללו ניתן בסופו של דבר לחשב את המחיר פר עסקה, כלומר כמה כסף יש להשקיע בפרסום על מנת להביא לביצוע עסקת מכירה אחת. הרווחיות של הקמפיין תלויה כמובן ברווח מן העסקה שבוצעה. ניתוח הנתונים והמסקנות העולות מהם הוא שלב חשוב כאשר עוסקים בפרסום באינטרנט, וניתן כמעט תמיד לייעל קמפיין שאיננו משתלם על ידי שיפור המודעות באחד מן התחומים הבאים:

  • שינוי המודעה ברמת המסר (קופירייטינג) או ברמת העיצוב – בעולם הפרסום באינטרנט, שהוא רווי מחד, אך מהיר ותזזיתי מאידך, ישנה חשיבות רבה לצבעים, לתמונה ולבחירת המילים והניסוח המדויק. לכל שינוי קטן עשויה להיות השפעה רבה על הצלחת הקמפיין.

  • קהל היעד – כדאי לשקול פנייה לקהל יעד רחב יותר או מצומצם יותר. לעיתים אנו מפרסמים מוצרים המתאימים לפלח שוק מאוד מסוים, אך הקמפיין עצמו איננו הולם את קהל היעד של המוצר. תוצאות האמת של הקמפיין הפרסומי יכולות להביא למסקנות חשובות בנושא זה.

  • בחירת מילות מפתח אחרות – כאשר מדובר בפרסום במנועי חיפוש, העובד על פי מילות מפתח, ניתן בכל שלב לערוך את הקמפיין ולשנות את מילות המפתח שבהן אנו רוצים שתופיע המודעה. למשל, ניתן לבחור בביטויי זנב ארוך שהם מבוקשים פחות, אך עם זאת עשויים להביא לחשיפות רבות יותר.

  • פרסום במדיה אחרת או נוספת – רצוי לשקול פרסום במדיה נוספת. אם בעבר פרסמנו רק בגוגל, כדאי לבדוק גם פרסום באנרים בפורטלים שונים, באתרים על פי נושא קרוב, או באתרי שירותים מקוונים (כמו מילונים, תוכנות העברת מסרים, מיילים וכו').

 

קראו גם על פרסום חינם באינטרנט


מעוניין להגדיל את החשיפה החודשית לאתר שלך ולהגיע ליותר לקוחות?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה